© Copyright N Chadwick
Attribution-ShareAlike 2.0 Generic

Nieudany rebranding Olimpiady – Londyn

Kiedy dzieło kulturalne może być odczytywane na różne sposoby, jest to poczytywane za wielki sukces. Świadczy to o wyrafinowaniu oraz wielopoziomowości i jest prawdziwą rzadkością. Nieco inaczej wygląda postrzeganie ważnego kulturowo logo, które można interpretować na różne sposoby, kolejne coraz gorsze od poprzednich.  

Mowa o logo Olimpiady w Londynie, które swego czasu odbiło się szerokim echem w świecie. Oto lista kilku zdecydowanie niekorzystnych interpretacji:

1.Prosyjonizm. Przewodniczący Narodowego Komitetu Olimpijskiego Iranu zauważył, że logo przypomina napis “Zion” (ang. Syjon), w związku z czym postanowił zagrozić bojkotem kolejnej Olimpiady.

2.Lisa Simpson. Wielu innych, również dojrzałych, ludzi uznało, że logo pokazuje Lisę Simpson, popularną postać kreskówkową z  “The Simpsons”, zaangażowaną w pewną aktywność seksualną. Niestety nie sposób się z tym nie zgodzić.

3.Teorie nazistowskie. Rysownik Rod McKie uznał, że logo zaprojektowano na wzór designu logo Waffen SS. Inny głos widział w logo natomiast przebudowaną swastykę.

4.Teoria… Jay-Z. Podobno jeśli przeczyta się to logo od lewej dolnej ćwiartki w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara, przypomina ono słowo Izzo, które jest równocześnie ksywką rapera.

Czy któraś z interpretacji Was przekonuje? Podzielcie się opiniami w komentarzach!

Bookmark and Share

4 myśli na temat “Nieudany rebranding Olimpiady – Londyn

  1. Niektorzy sa przekonani, ze Jay-Z jest w Illuminati, wiec oni pewnie wierza w te teorie z jego ksywka no i automatycznie w to, ze związek olimpijski tez ma cos wspolnego z Illuminati haha…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *