By Pjama (Own work) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons

Rebranding Gdańska

Rebranding Gdańska został przeprowadzony z kilku powodów. Miasto potrzebuje większej rozpoznawalności, dlatego też zdecydowano się na kompleksowe rozwiązania ujednolicające identyfikację wizualną miasta (stworzono brand book). Celem Gdańska jest rozbudzenie poczucia przynależności w swoich mieszkańcach i z pewnością ładne logo w tym nie przeszkodzi. Rebranding przysłuży się zatem i mieszkańcom i projektom dla nich przygotowanym. Hasłem rebrandingu zostało oznajmienie “Jestem z Gdańska” – stwierdzenie pełne dumy i godności doskonale wpasowujące się w cele projektu.

 

Odmieniono oblicze gdańskich spółek miejskich i trzeba przyznać że autorzy prac z gdańskiej ASP poradzili sobie naprawdę dobrze. Częścią wspólną wszystkich projektów został uproszczony herb miejski obok którego zapisano nazwę odpowiedniego miejsca. Logo różnią się od siebie kolorem prostokąta, w który wpisano nazwę podmiotu i oczywiście samą nazwą. Co ciekawe, przy okazji zmieniono nazwy kilku jednostek zgodnie z koncepcją jednoznacznego skojarzenia ich z miastem. W ten sposób zupełnie odwrócono się od poprzedniej strategii marketingowej miasta, w której to każdy podmiot próbował budować swój wizerunek odrębnie od pozostałych i od samego Gdańska.
Zintegrowana strategia z pewnością jest krokiem we właściwym kierunku. Jak sądzicie, czy inne miasta pójdą tym tropem?

Bookmark and Share

2 myśli na temat “Rebranding Gdańska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *