ensemble-619259_1920

Rebranding Helsińskiej Filharmonii Narodowej

Stwierdzenie, że oczekiwania społeczeństwa względem prezentowania wyższej kultury w nowym pokoleniu bardzo się zmieniły, byłoby nie tylko oczywistością ale i niedopowiedzeniem. Mimo wszystko, nader często miejsca takie jak teatry, czy opery nadal posługują się dawnymi metodami komunikacji marketingowej, prezentując swoją ofertę w przestarzały graficznie sposób. Skutkuje to niezdolnością do zachęcenia młodych osób do rozpoczęcia przygody z klasycznymi przejawami kultury i ograniczeniem się do klientów z ciągle malejącego grona ludzi sprzed ery Internetu.

Jednak niektóre organizacje już zauważyły problem i wdrożyły działania naprawcze. Helsińska Filharmonia Narodowa dokonała rebrandingu identyfikacji wizualnej wiedząc, że walka o czas wolny mieszkańców miasta staje się coraz trudniejsza. Nowe plakaty i ulotki łączą w sobie nowoczesny design oraz klasyczną estetykę. Zdjęcia są stonowane, w czerni i bieli, a w ich centrum są sami muzycy – eleganccy i ujęci w ruchu. To oni stanowią tę orkiestrę i tak zaprojektowane plakaty oddają im hołd, przy okazji sprawiając, że pojedynczy muzycy przestają być anonimowi.

Czy spotkaliście się z próbami unowocześnienia kultury w Polsce? Jesteście zwolennikami tego rozwiązania?

Bookmark and Share

2 myśli na temat “Rebranding Helsińskiej Filharmonii Narodowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *