sunset-757672_1920

Rebranding lotniska w Adelajdzie

Port Lotniczy w Adelajdzie jest miejscem o sporym potencjale do rozwoju. Adelajda należy do aeropolis – miast rozwijanych wokół lotniska. Nie jest zatem niczym dziwnym, że ten port posiada niemal 800 hektarów zagospodarowanego terenu, w tym najwyższej klasy nieruchomości. Wizją zarządu lotniska jest rozwój tych terenów, by stały się nowoczesnym centrum biznesowym kolejnej generacji. By ten cel mógł zostać spełniony, port potrzebował nowej identyfikacji marki.

Dotychczas lotnisko w Adelajdzie było jednym z wielu szarych lotnisk, o których podróżni zapominali zaraz po odlocie. Głównym wyzwaniem było odejście od tego wizerunku i pogodzenie konieczności skutecznego dotarcia do świadomości zarówno podróżnych, jak i przedstawicieli świata biznesu. Ta druga grupa nie jest zresztą jednorodna, zalicza się do niej zarówno przedstawicieli rządów, jak i holdingów. Każda z tych grup cechuje się odmiennymi potrzebami i osobowościami, które nowa marka musiała pogodzić.

Agencja brandingowa rozpoczęła pracę od wykonania analizy klienta, by zrozumieć ich aktualny stosunek do lotniska oraz kondycję marki. Następnie wykorzystano materiały opracowane przez organizację przyznającą nagrody branżowe do przeprowadzenia analizy konkurencji – na ich podstawie ustalono najlepsze lotniska, na których Adelajda mogłaby się wzorować przy swoim rebrandingu.

Nowy wizerunek podkreśla prostotę i bezstresowość odpraw oraz wielorakość szans, jakie zapewnia obsługa klienta. Do obu grup klientów skierowano odmienny, dwukolorowy branding- podróżujący , a biznesmeni. Nową identyfikację wizualną pokochali wszyscy, zarówno mieszkańcy miasta, pracownicy, jak i podróżnicy dzielący się swoimi odczuciami na Facebooku.

 

Bookmark and Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *