Author: Ralf Lotys (Sicherlich)

Rebranding Maspex

Nie kojarzycie tej marki? To nic zaskakującego, mimo tego, że z pewnością korzystaliście z produktów tego przedsiębiorstwa. Maspex Wadowice jest firmą odpowiedzialną za między innymi Kubusia, produkty Łowicza, czy Tymbark.

Przyczyną zmiany logo jest chęć ujednolicenia identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa na całym świecie, bowiem Maspex jest marką globalną i działa na kilkudziesięciu rynkach narodowych. Kolejną przyczyną inwestycji w rebranding była potrzeba unowocześnienia logo, co częściowo odniosło skutek, chociaż wciąż jest spore pole do popisu w modernizacji znaku. Dobrze jest widzieć, że kolejne polskie przedsiębiorstwo zauważa zasadność brandingu w marketingu strategicznym firmy.

Nowe logo zachowało charakter marki – charakterystycznego kolibra i szaro-czerwoną  kolorystykę. Z logo usunięto słowo „Wadowice” i znak MW, uproszczono też ptaka. W ten sposób identyfikacja budzi świadomość marki Maspex, bez dodatków typu „Grupa”, czy „Wadowice”, które nie występowały w globalnym przekazie marki. Stworzono też uproszczone logo umieszczane na produktach firmy przedstawiające literę M i kolibra.

Bookmark and Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *