https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/legalcode / Author: C. Kelly Roberts https://www.flickr.com/photos/ckroberts61/ / no changes

Rebranding Pabst Blue Ribbon

Pabst Blue Ribbon to amerykańska marka piwa. Jest to piwo bardzo tanie, kupowane głównie przez studentów i społeczność hipsterów. Wizerunek taniego piwa jest w niej tak silny, że to właśnie Pabst jest pity przez biedotę w popularnym animowanym serialu komediowym South Park. Mogłoby się wydawać, że dla tego typu marki nie ma nadziei na oszałamiający sukces. Nic bardziej mylnego.

Pabst Blue Ribbon dokonał rebrandingu oferując inny produkt na zupełnie nowym rynku. Zmieniono trzy rzeczy. Po pierwsze: zmieniono nazwę tak, by kojarzyła się z wiekową tradycją. Nowy produkt ochrzczono mianem “Blue Ribbon 1844”. Po drugie: Wykorzystano inną recepturę, w której używa się niemieckiego słodu leżakującego w dębowych beczkach po whiskey. Ostatnią zmianą jest luksusowe opakowanie, które w połączeniu z kampanią reklamową, w której sugerowano picie Pabsta z kieliszka do szampana, stworzyło odmienny wizerunek marki w Chinach. Cena butelki wynosi tam 44 dolary.

Pabst Blue Ribbon jest przykładem na to, że nie ma wizerunku, z którym nie dałoby się zerwać. Przy odpowiedniej dozie kreatywności (w tym przypadku zmiana rynku docelowego) i odwagi (odwrotne pozycjonowanie) wszystko jest możliwe.

Bookmark and Share

2 myśli na temat “Rebranding Pabst Blue Ribbon

  1. Wow! Marka Pabst Blue Ribbon miała też trochę szczęścia, bo taki odważny rebranding wiąże się z wielkim ryzykiem i nie jedna marka na tym polega.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *