Alex Neman /  Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication / no changes

Rebranding Pizza Hut

W 2014 roku Pizza Hut stanęło na rozdrożu. Udziały rynkowe z roku na rok spadały, w 2013 spadek wyniósł około 2% biorąc pod uwagę sprzedaż w tej samej restauracji. Konieczne były drastyczne zmiany, jeśli lider rynkowy chciał utrzymać swoją pozycję względem Domino’s i Papa John’s. Przeprowadzono ponad roczne analizy marketingowe, które zaowocowały zupełnie nową strategią marketingową i rebrandingiem.

Po pierwsze, zmieniono slogan organizacji. Nowe hasło dumnie obwieszcza nowy kierunek rozwoju przedsiębiorstwa – „The Flavor of Now” jest wyrazem zerwania z tradycjonalizmem i obrania kursu na kuchnię eksperymentalną inspirowaną smakami etnicznymi. Personel otrzymał nowe uniformy w stylu nieoficjalnym, a pizze na wynos dostarczane są w czarnych kartonach opatrzonych nowym logo (Czyżby to był koniec miłych komentarzy od personelu pisanych flamastrem na górnej części opakowania?).

Przyjęto nowy sposób prezentacji składników. Postawiono na powiększone zdjęcia przedstawione w sposób realistyczny, argumentując to istnieniem zasygnalizowanej potrzeby wiernego przedstawienia menu klientom restauracji.

Oczywiście najbardziej zauważalną zmianą jest nowe logo, bardzo unowocześnione w stosunku do poprzedniego (wykonano je w stylu flat). Ma ono kształt pizzy i wygląda jakby zostało pociągnięte sosem. Ogromny skok naprzód, projekt z pomysłem, jednak nie idący w surrealistyczne wizje.

Czy wam również podoba się odmieniona identyfikacja wizualna Pizza Hut?

Bookmark and Share

Jedna myśl na temat “Rebranding Pizza Hut

  1. czarny to mój ulubiony kolor, więc fajnie że zmieniają pudełka. może srebrny flamaster będzie rozwiazaniem? 😛

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *