spotify-1360002_1920

Rebranding Spotify

Dokładnie dwa lata temu Spotify, najpopularniejsza platforma do słuchania i odkrywania muzyki, przeszedł rebranding. Zrezygnowano ze stonowanej, wykorzystującej biały, czarny i zielony kolor identyfikacji wizualnej, ponieważ była zbyt nijaka i nudna dla głównego targetu przedsiębiorstwa, jakim jest pokolenie Y.

Spotify zostało postawione przed interesującym problemem. Jako, że platforma wykorzystuje zdjęcia muzyków, a zdecydowano się na rezygnację z zieleni, jako głównej barwy marki, konieczne stało się wybranie innego sposobu na identyfikację Spotify, jako źródła pochodzenia zdjęcia. Co znamienne, to właśnie historia muzyki stała się inspiracją dla zastosowanego rozwiązania. Od teraz zdjęcia umieszczone w serwisie charakteryzowały się dwutonowością. Oprócz tego wstawiono w zdjęcia kształty geometryczne przed lub za jego treścią.

Nowa wizja prezentuje firmę nie jako przedstawicielkę branży technologicznej, lecz jako markę zajmującą się muzyką. Postawiono na niezwykłe bogactwo barw w komunikacji marketingowej, co gwarantuje naprawdę ciekawe i wyróżniające się materiały promocyjne. I rzeczywiście, zaprojektowane w wyniku rebrandingu materiały zachwycają kapryśnych millenialsów i jednoznacznie budzą skojarzenia z festiwalową atmosferą.

Bookmark and Share

Jedna myśl na temat “Rebranding Spotify

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *