https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Target_logo.svg

Rebranding Target

Kilkanaście lat temu Target oferował te same produkty co K-mart i Wal-mart – niczym się od nich nie wyróżniał, może poza mniejszym formatem sklepu. Był wobec nich bliźniaczym dyskontem, a ta sytuacja musiała ulec zmianie, aby firma mogła się rozwijać.

Przedsiębiorstwo stanęło przed trudnym wyborem – postawić na specjalizację, dyferencjację, czy może strategię niskich kosztów. Jako, że specjalizacja ograniczyłaby potencjał wzrostowy firmy, a Wal-Mart już pozycjonował się wokół niskich kosztów, postawiono na dyferencjację, budując siłę marki wokół korporacyjnej części firmy Target oraz stosując zupełnie odmienną komunikację marketingową od konkurencji. Sieć dyskontów po przejściu procesu rebrandingu zaczęła pozycjonować się jako masowy sprzedawca szykownych towarów w dostępnych cenach.

W handlu detalicznym wartość tworzą nie tylko niskie ceny, lecz także doświadczenie, jakim dla klienta jest wizyta w sklepie, ponieważ oferta i świetne reklamy nie przyniosą firmie kolejnych wizyt, jeśli samo przeżycie okaże się niekorzystne. Target zadbał o to, by sklep był nieskazitelnie czysty, jego wystrój odpowiednio nienachalny i wysmakowany, kolejki do kas krótkie, a całe doświadczenie klienta przebiegało bez zastrzeżeń.

Bookmark and Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *