Author:  太古廣場 / Wikimedia Commons /  Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported

Rebranding Burberry

Rebranding często nie jest kwestią wyboru, a przymusem. Na przykład w sytuacji, gdy nie jeden, lecz dwa puby ogłaszają zakaz wejścia dla klientów noszących ubrania Twojej marki ze względu na zagrożenie gangsterskie? Tak nieprzyjemna sytuacja spotkała markę Burberry, brytyjską sieć odzieżową ze 150-letnią tradycją, której golf nosił sam premier podczas wizyty w willi Silvio Berlusconiego.

W obliczu zagrożenia radykalną zmianą opinii klientów o marce, Burberry odpowiedziało równie radykalną zmianą wizerunku. Dyrektor kreatywny firmy podjął decyzję o rebrandingu Burberry na markę luksusową. Zaprojektowano zupełnie odmienne stylem ubrania – już nie w guście podrzędnych chuliganów. Połączono styl klasyczny i nowoczesny, a także postawiono na zmysłowość, którą doskonale podkreśliły sesje zdjęciowe Kate Moss i Emmy Watson.

Rebranding Burberry jest dowodem na to, że umiejętność połączenia dziedzictwa firmy i działania w zgodzie z nurtem czasów jest kluczowa dla ciągłego rozwoju długoletnich marek. Firma po zmianie wizerunku odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży i prężnie stawia kolejne sklepy. Jak widać, czasem i śmiertelne zagrożenie staje się życiową szansą.

Bookmark and Share

Czytaj więcej