Author: Ralf Lotys (Sicherlich)

Rebranding Maspex

Nie kojarzycie tej marki? To nic zaskakującego, mimo tego, że z pewnością korzystaliście z produktów tego przedsiębiorstwa. Maspex Wadowice jest firmą odpowiedzialną za między innymi Kubusia, produkty Łowicza, czy Tymbark.

Przyczyną zmiany logo jest chęć ujednolicenia identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa na całym świecie, bowiem Maspex jest marką globalną i działa na kilkudziesięciu rynkach narodowych. Kolejną przyczyną inwestycji w rebranding była potrzeba unowocześnienia logo, co częściowo odniosło skutek, chociaż wciąż jest spore pole do popisu w modernizacji znaku. Dobrze jest widzieć, że kolejne polskie przedsiębiorstwo zauważa zasadność brandingu w marketingu strategicznym firmy.

Nowe logo zachowało charakter marki – charakterystycznego kolibra i szaro-czerwoną  kolorystykę. Z logo usunięto słowo „Wadowice” i znak MW, uproszczono też ptaka. W ten sposób identyfikacja budzi świadomość marki Maspex, bez dodatków typu „Grupa”, czy „Wadowice”, które nie występowały w globalnym przekazie marki. Stworzono też uproszczone logo umieszczane na produktach firmy przedstawiające literę M i kolibra.

Bookmark and Share

Czytaj więcej

https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/legalcode / Author: C. Kelly Roberts https://www.flickr.com/photos/ckroberts61/ / no changes

Rebranding Pabst Blue Ribbon

Pabst Blue Ribbon to amerykańska marka piwa. Jest to piwo bardzo tanie, kupowane głównie przez studentów i społeczność hipsterów. Wizerunek taniego piwa jest w niej tak silny, że to właśnie Pabst jest pity przez biedotę w popularnym animowanym serialu komediowym South Park. Mogłoby się wydawać, że dla tego typu marki nie ma nadziei na oszałamiający sukces. Nic bardziej mylnego.

Pabst Blue Ribbon dokonał rebrandingu oferując inny produkt na zupełnie nowym rynku. Zmieniono trzy rzeczy. Po pierwsze: zmieniono nazwę tak, by kojarzyła się z wiekową tradycją. Nowy produkt ochrzczono mianem “Blue Ribbon 1844”. Po drugie: Wykorzystano inną recepturę, w której używa się niemieckiego słodu leżakującego w dębowych beczkach po whiskey. Ostatnią zmianą jest luksusowe opakowanie, które w połączeniu z kampanią reklamową, w której sugerowano picie Pabsta z kieliszka do szampana, stworzyło odmienny wizerunek marki w Chinach. Cena butelki wynosi tam 44 dolary.

Pabst Blue Ribbon jest przykładem na to, że nie ma wizerunku, z którym nie dałoby się zerwać. Przy odpowiedniej dozie kreatywności (w tym przypadku zmiana rynku docelowego) i odwagi (odwrotne pozycjonowanie) wszystko jest możliwe.

Bookmark and Share

Czytaj więcej

nowe logo piwa

Rebranding Żywca

Piwo Żywiec cieszy się 150-letnią tradycją. Browar Arcyksiążęcy, w którym rozlewany jest ten trunek, powstał w 1856 roku z inicjatywy Albrechta Fryderyka Habsburga.

Ta polska marka może pochwalić się popularnością nie tylko na rodzimym rynku. Spotykana, rozpoznawana i uwielbiana poza granicami naszego kraju, stała się wizytówką „piwowarskiego oblicza” Polski.

Po wielu latach legitymowania się biało-czerwonym logo z datą założenia browaru, podjęto decyzję o zmianie logo – na nowocześniejsze i poniekąd zrywające z tradycją. Pozbawiono je bowiem daty. Jaki efekt? Sprawdźcie sami.

Czytaj dalej “Rebranding Żywca” »

Bookmark and Share

Czytaj więcej

6233340896_b107a7caf8_b

Rebranding Starbucks

Marka Starbucks powstała w 1971. Dziś stanowi największą na świecie sieć kawiarni i cieszy się stabilnym wizerunkiem w świadomości konsumentów. Na przestrzeli lat logo tego kofeinowego giganta uległo zmianom trzykrotnie, powoli tracąc określone elementy. Wreszcie powstała wersja, w której nie ma ani nazwy kawiarni, ani słowa „coffee”.
Co myślicie o takim rebrandingu?

Czytaj dalej “Rebranding Starbucks” »

Bookmark and Share

Czytaj więcej

cocacola

Rebranding butelek Coca-Coli

Na przestrzeni 130-letniej historii napój Coca-Cola wielokrotnie narażony był na próby podrobienia zarówno jego smaku jak i wyglądu. Tak rozpoznawalna marka nie mogła pozwolić na bycie myloną ze stylizowanymi na jej wzór niesmacznymi napojami. W związku z tym tworzono reklamy podkreślające autentyczność Coca-Coli oraz wprowadzano na rynek butelki w nowej odsłonie, aby zabezpieczyć tożsamość i wizerunek marki.

Przedstawiamy ewolucję butelek Coca-Coli.

Czytaj dalej “Rebranding butelek Coca-Coli” »

Bookmark and Share

Czytaj więcej