Alex Neman /  Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication / no changes

Rebranding Pizza Hut

W 2014 roku Pizza Hut stanęło na rozdrożu. Udziały rynkowe z roku na rok spadały, w 2013 spadek wyniósł około 2% biorąc pod uwagę sprzedaż w tej samej restauracji. Konieczne były drastyczne zmiany, jeśli lider rynkowy chciał utrzymać swoją pozycję względem Domino’s i Papa John’s. Przeprowadzono ponad roczne analizy marketingowe, które zaowocowały zupełnie nową strategią marketingową i rebrandingiem.

Po pierwsze, zmieniono slogan organizacji. Nowe hasło dumnie obwieszcza nowy kierunek rozwoju przedsiębiorstwa – „The Flavor of Now” jest wyrazem zerwania z tradycjonalizmem i obrania kursu na kuchnię eksperymentalną inspirowaną smakami etnicznymi. Personel otrzymał nowe uniformy w stylu nieoficjalnym, a pizze na wynos dostarczane są w czarnych kartonach opatrzonych nowym logo (Czyżby to był koniec miłych komentarzy od personelu pisanych flamastrem na górnej części opakowania?).

Przyjęto nowy sposób prezentacji składników. Postawiono na powiększone zdjęcia przedstawione w sposób realistyczny, argumentując to istnieniem zasygnalizowanej potrzeby wiernego przedstawienia menu klientom restauracji.

Oczywiście najbardziej zauważalną zmianą jest nowe logo, bardzo unowocześnione w stosunku do poprzedniego (wykonano je w stylu flat). Ma ono kształt pizzy i wygląda jakby zostało pociągnięte sosem. Ogromny skok naprzód, projekt z pomysłem, jednak nie idący w surrealistyczne wizje.

Czy wam również podoba się odmieniona identyfikacja wizualna Pizza Hut?

Bookmark and Share

Czytaj więcej