spotify-1360002_1920

Rebranding Spotify

Dokładnie dwa lata temu Spotify, najpopularniejsza platforma do słuchania i odkrywania muzyki, przeszedł rebranding. Zrezygnowano ze stonowanej, wykorzystującej biały, czarny i zielony kolor identyfikacji wizualnej, ponieważ była zbyt nijaka i nudna dla głównego targetu przedsiębiorstwa, jakim jest pokolenie Y.

Spotify zostało postawione przed interesującym problemem. Jako, że platforma wykorzystuje zdjęcia muzyków, a zdecydowano się na rezygnację z zieleni, jako głównej barwy marki, konieczne stało się wybranie innego sposobu na identyfikację Spotify, jako źródła pochodzenia zdjęcia. Co znamienne, to właśnie historia muzyki stała się inspiracją dla zastosowanego rozwiązania. Od teraz zdjęcia umieszczone w serwisie charakteryzowały się dwutonowością. Oprócz tego wstawiono w zdjęcia kształty geometryczne przed lub za jego treścią.

Nowa wizja prezentuje firmę nie jako przedstawicielkę branży technologicznej, lecz jako markę zajmującą się muzyką. Postawiono na niezwykłe bogactwo barw w komunikacji marketingowej, co gwarantuje naprawdę ciekawe i wyróżniające się materiały promocyjne. I rzeczywiście, zaprojektowane w wyniku rebrandingu materiały zachwycają kapryśnych millenialsów i jednoznacznie budzą skojarzenia z festiwalową atmosferą.

Bookmark and Share

Czytaj więcej

rebranding instagram

Nowe logo Instagrama

Poprzednie logo Instagrama, które przedstawiało stary aparat, rozpoznawalne było na całym świecie. Dlatego też decyzja o zmianie layoutu spotyka się z niezrozumieniem, a nawet krytyką nie tylko ze strony użytkowników, ale również ekspertów od marketingu.
Popularny portal społecznościowy do publikacji zdjęć przeprowadził rebranding. Nowe logo niewiele ma wspólnego z poprzednią wersją. Twórcy wyjaśniają, że obecny wygląd Instagrama ma odpowiadać na potrzeby jego użytkowników i nadszedł czas na odejście od poprzedniego layoutu, który nawiązywał do jednego z filtrów aplikacji, służącego do postarzania fotografii. Teraz program kładzie nacisk na nowoczesność i patrzenie w przyszłość, a nie w przeszłość.

Co sądzicie o tej zmianie?

Czytaj dalej “Nowe logo Instagrama” »

Bookmark and Share

Czytaj więcej